Понеділок, 30.03.2020, 14:47
Вітаю Вас Гість | RSS
Палац естетичного виховання учнівської молоді
Головна » 2015 » Лютий » 26 » Семінар для керівників гуртків позашкілля
15:52
Семінар для керівників гуртків позашкілля

     26 лютого 2015 року у Львівському державному Палаці естетичного виховання учнівської молоді відбувся навчально-методичний семінар для керівників гуртків позаурочної роботи та семінар-практикум для керівників літературно-драматичних гуртків професійно-технічних навчальних закладів Львівської області.

     Перед педагогічними працівниками виступила І. Матійків,  старший науковий співробітник  з професійно-практичної підготовки, кандидат психологічних наук Львівського науково-практичного центру професійно-технічної освіти Академії педагогічних наук України, яка розповіла та показала презентацію про психолого-педагогічні особливості навчально-виховної роботи керівників гуртків з учнівською молоддю в умовах конфліктного та постконфліктного періоду.  

     Заступник директора Палацу з навчально-методичної роботи О. Жилевич розповіла про особливості підготовки до обласного конкурсу театральних колективів професійно-технічних навчальних закладів "Арт і шок", методику написання сценаріїв свят, усних журналів, розважальних заходів, ток-шоу.

     На засіданні секції керівників гуртків літературно-драматичного жанру керівник театрального гуртка Новояворівського вищого професійного училища Г. Ващишин презентувала відеоролики, які розповіли про методику роботи керівника гуртка,  навчальні, розважальні,  виховні заходи, які проводяться до знаменних дат календаря, великих державних чи релігійних свят тощо. Розповіла про історію створення та організацію роботи лялькового театру, демонструвала відеозапис лялькової вистави "Погляд майстра".  Перед  учасниками семінару виступили учні з театрального гуртка "Спадщина" Новояворівс ького ВПУ  З гумористичною  сценкою "Український даїшник" та гуморескою П. Глазового "Вареники".

     Майстер-клас з мистецтва пантоміми показав аматорський  молодіжний християнський  театральний колектив "Життя", керівник О. Клюк.

    З методичними рекомендаціями на тему: "Методичні рекомендації щодо проведення тематичних заходів до Дня української писемності та мови у професійно-технічних навчальних закладах" виступила методист Палацу Маршалок Наталя 

 Методичні рекомендації щодо проведення тематичних заходів до Дня української писемності та мови у професійно-технічних навчальних закладах

З метою громадянського та національно-патріотичного виховання згідно концепції міністерства освіти і науки  України, важливим аспектом формування національно самосвідомої особистості є виховання поваги та любові до державної мови. Володіння українською мовою та послуговування  нею повинно стати пріоритетними у виховній роботі з учнівською молоддю. Мовне середовище повинно впливати на формування учня-громадянина, патріота України[1].

Кожна успішна нація світу й кожна нормальна людина в світі свято бережуть свою рідну мову – на рівні звичаїв і законів. Тому що роль мови в житті людини та суспільства, а також у співробітництві людей і націй визначають її дуже конкретні функції. У яких втілені найважливіші, пов’язані зі свідомістю механізми розвитку людини та нації.

Надзвичайно важлива пізнавальна функція мови. Пізнання нового завжди ґрунтується на вже пізнаному. А воно повноцінно може конденсуватися саме в національних традиціях, культурі, народному досвіді і знаннях. А все це відображено в національній мові [1].

Для реалізації поставлених завдань необхідна системна робота, яка передбачає забезпечення гармонійного співвідношення різних напрямів, засобів, методів виховання дітей у процесі навчання і позакласної діяльності.

З метою створення умов для реалізації кожної особистості та підтримки творчого, інтелектуального, духовного потенціалу нашої нації необхідно модернізувати  систему викладання української мови, а саме:

- у навчально-виховній діяльності неухильно дотримуватися єдиного мовного режиму;

- формувати інформаційно й емоційно самобутній україномовний простір, який забезпечуватиме прилучення учнів до величезного мовного дивосвіту, до глобальних знань про рідну мову, її закони, систему її виражально-зображальних засобів;

- виховувати відповідальне ставлення до рідної мови, свідомого нею користування;

- сприяти вияву українського менталітету, способу самоусвідомлення і самоідентифікації, сприйняттю української мови як коду праісторичної пам’яті;

- плекати розвиток духовної, емоційно-естетичної, інтелектуальної сфери саме на основі української мови;

- здійснювати розвиток мовлення не тільки на уроках української мови і літератури, а й в післяурочний час (у гуртковій роботі). [2].

Учнівська молодь беручи участь у позашкільних мовних заходах,  проявляє себе, як ініціативна,  креативна, творча, відкрита до знань. Проводячи заходи  у цікавій, ігровій формі, ненав’язливій, без примусу, без оцінювання даємо змогу вповні розвивати їхні творчі здібності.

Пропонуємо вашій увазі апробований сценарій, який можуть використати у позаурочній роботі вчителі - предметники, вихователі,  керівники гуртків.

 

Сценарій  мовного заходу на тему: “Плекаймо мову, пісню та звичаї”

 Мета: виховувати відповідальне ставлення до рідної мови, свідомого нею користування, плекати розвиток духовної, емоційно-естетичної, інтелектуальної сфери саме на основі української мови,показати красу і багатство українського слова, цікаво та корисно провести позаурочне дозвілля.

Вед.: Сьогодні ми пропонуємо вам провести наш захід приурочений Дню української писемності та мови у формі розважального конкурсу, адже тема “Плекаймо мову, пісню та звичаї” спрямована на те, щоб подарувати радість, створити добру атмосферу… Бо йдеться про одну з небагатьох слов’янських наймилозвучніших мов світу – УКРАЇНСЬКУ!   

Вед.:    Сьогодні на нашій сцені дві команди:

   Справжні галичанки і справжні галичани,

   Змагатимуться не мечами, а словами.

   Ну що б, здавалося, слова.

   Слова та голос – більш нічого,

   А серце б’ється, ожива

   Як їх почує! 

Отож, команди – учасниці на сцену!

(команди виходять на сцену)

Ведучий представляє членів журі, розповідає про подальше оцінювання конкурсної програми. (За кожну правильна відповідь команда отримує 1 бал). Після кожного конкурсу члени журі у заздалегідь підготовлених картках ставлять відповідні бали, які у підсумку дадуть змогу визначити переможця. Після кожного конкурсу ведучий оголошує музичну паузу, для того щоб журі мало змогу опрацювати відповіді учасників, та поставити у своїх картках відповідні бали.

І-й конкурс - “Справжній Галичанин”.

Завдання: командам потрібно за 2 хв. знайти літературний відповідник для даних слів. (Команди отримують завдання на заздалегідь підготовлених картках) [3,4]

Наприклад:1. Спацер – прогулянка

2. Захцянка – забаганка

3. Гербата – чай

4. Мати мухи в носі – бути в поганому настрої

5. Фрезура – зачіска

6. Штрика – залізна колія

7. Мармуляда – варення

8. Рейвах – розгардіяш, безлад

9. Гонор – честь

10. Муштарда – гірчиця

ІІ-й конкурс під назвою "Народ скаже, як зав’яже".

Ведучий озвучує поставлені перед командами завдання, а саме: відновити первісний вигляд народного прислів’я, яке подано у сучасному варіанті (комп’ютеризованому).

Наприклад: 1.Скажи мені, який у тебе комп’ютер, і я скажу, хто ти. (Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти)

2. Комп’ютер маслом не зіпсуєш.(Кашу маслом не зіпсуєш)

3. Дарованому комп’ютеру в системний блок не заглядають.(Дарованому коневі в зуби не дивляться)

ІІІ- ій  конкурс "Молодіжний сленг".

Завдання:  знайти правильні літературні відповідники молодіжним сленгам

1. Лахати – сміятися

2. Лайкнути – відіслати повідомлення

3. Крейзі – божевільний

4. Кайф – задоволення

5. Глючити – працювати з помилками

6. Шарити – розуміти

7. Телик – телевізор

8. Ок – добре

9. Спікати - говорити

10. Дезе – домашня робота

ІV – й  конкурс "Супер-перекладач".

Завдання: уважно перечитати і перекласти на сучасну українську мову невелике оповідання в якому слова, чи навіть цілі речення містять граматичні, лексичні, фонетичні, стилістичні помилки.

V-й конкурс - "Юні шевченкознавці".

Учасникам пропонується прослухати мелодії  пісень без слів на відомі твори Т.Г.Шевченка.  Завдання: вгадати твір Т.Г.Шевченка і відтворити його (продекламувати чи заспівати кілька рядків).

Після музичної паузи журі оголошує підсумки конкурсу. Під фанфари відбувається нагородження переможців.

Вед.: Цінуйте, плекайте мову, пісню і звичаї. Бо лише від вас залежить  майбутнє нашої мови і нашої країни!

Список використаних джерел

1.       Гонський В. Мова як чинник формування людини і нації / В. Гонський. – Режим доступу : pravda.com.ua.

2.   Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах. Додаток до Наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641

3.   Шпиталь І. Мова і політичне шахрайство новітніх русифікаторів / І. Шпиталь // Літературна Україна. – 2012. – № 33. – 30 серпня. – С. 7

4.    Словник львівської говірки (ґвари) // storinka-.kiev.ua/article.php?id=1299

5.    Словник галицької говірки. //varenuk.com/slovnyk-halytskoyi-hovirky

6.    Короткий словник молодіжних сленгів.// https://sites.google.com/.../korotkij-slovnik-mol.

7.   Кондратюк О. Молодіжний сленг як мовне явище// www.ji.lviv.ua/n38texts/kondratyuk.htm

Переглядів: 579 | Додав: Адмін | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Календар
«  Лютий 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
Пошук
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

by BaRT