Понеділок, 30.03.2020, 15:39
Вітаю Вас Гість | RSS
Палац естетичного виховання учнівської молоді
Головна » 2015 » Грудень » 2 » Тематична програма "Мистецтво проти СНІДу"
13:19
Тематична програма "Мистецтво проти СНІДу"

На сцені Львівського державного Палацу естетичного виховання учнівської молоді 02 грудня 2015р.  відбулася акція для учнівської молоді ПТНЗ м. Львова «Мистецтво проти СНІДу»: "Життя, як квітка", присвячена Міжнародному Дню порозуміння з ВІЛ – інфікованими.

Мета заходу:

  • привернути увагу молоді до проблеми ВІЛ/Сніду;
  • познайомити учасників з основними поняттями теми, надання інформації про основні шляхи передачі ВІЛ/Сніду;
  • сприяти формуваванню толерантного ставлення до людей, які живуть з ВІЛ;
  • альтернативне бачення проблем ВІЛ/СНІДУ через візуалізацію мистецтва.

Гостями заходу стали тренери, працівники  КДМ центру медико-соціальної допомоги "Діалог" та Львівського обласного центру репродуктивного здоров’я населення, які надали  інформації про основні шляхи передачі ВІЛ/Сніду та роботу кабінетів "Довіри" при КДМ. 

   

                                                                                      Допомога педпрацівникам, керівникам                                                                                         оздоровчого,соціально-реабілітаційного,                                                                                       морально-правового спрямування,                                                                                               соціальним педагогам, психологам                                                                                             організаторам позакласних заходів                                                                                              у    ПТНЗ                                                         

                                                       Методичні рекомендації

щодо формування в учнівської молоді навичок здорового способу                      життя,   негативного ставлення до вживання наркотичних речовин

           На виконання Концепції реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2011-2015 роки., Державної  програми   "Репродуктивне   здоров'я нації" на період до 2015 року, проекту стратегії державної політики щодо наркотиків на період до 2020 року.

Мета: поліпшення здоров’я підростаючого покоління, формування в учнівської молоді навичок здорового способу життя, попередження та протидія наркоманії серед неповнолітніх.

Завдання: пропагувати здоровий спосіб життя, здійснювати заходи щодо профілактики    наркоманії та алкоголізму серед дітей, правопорушень та злочинності.
 

Основними напрямками роботи по пропаганді здорового способу життя серед підлітків та молоді є:
- формування позитивної мотивації щодо здорового способу життя;
- знайомство підлітків та молоді з основами здорового способу життя, формування свого стилю здорового життя, здійснення профілактичної роботи за негативними проявами;
- формування теоретичних та практичних навичок здорового способу життя, формування творчої особистості, здібної до саморозвитку і самоосвіти.
                                                   

            Особливу увагу щодо формування навичок здорового способу життя слід приділяти підліткам та молоді. Перше вживання алкоголю, наркотиків, токсичних речовин частіше всього відбувається в підлітковому віці, що ставить педагогів перед необхідністю вести систематичну і скоординовану з медиками та правоохоронцями роботу з антиалкогольного, антинаркотичного виховання, виявленню випадків первинної наркоманії та токсикоманії, а також побутового пияцтва серед дітей та молоді. Організм підростаючої молодої людини знаходиться в незбалансованому і негармонійному стані. Саме це сприяє швидкому звиканню до алкоголю, тютюну, наркотиків та інших шкідливих чинників для організму. Залежності у підлітків та молоді виникають на багато швидше, ніж у дорослих, і призводять до різних порушень в усьому організмі. Часто зустрічаються випадки отруєнь неповнолітніх, які є наслідком їх необізнаності. Молоді властиве переоцінення своїх можливостей, сліпе копіювання героїв із фільмів, прагнення виділитись з групи однолітків, показати свою дорослість. У випадках, коли організм не здатний переробити велику кількість шкідливих речовин, частіше всього не витримують серце і печінка.
            Головне завдання сучасних педагогів - пропагувати здоровий спосіб життя, здійснювати заходи щодо профілактики наркоманії та алкоголізму серед дітей, правопорушень та злочинності. З метою антинаркоманійної пропаганди пропонуємо педпрацівникам, керівникам гуртків оздоровчого, соціально-реабітаційного та морально-правового спрямування , соціальних педагогів та психологів ПТНЗ у тісному зв'язку з медичними, юридичними, соціально-психологічними службами популярно інформувати молодих про синдром набутого імунодефіциту (СНІД), про наркотики і наркоманію, про заходи профілактики цієї смертоносної біди, організувати дозвілля молоді у клубах за інтересами, літературних об'єднаннях, спрямованих на просвітницьку і виховну роботу. Форми роботи - лекторії, диспути, виставки-роздуми, виставки-дискусії, виставки-полеміки, вечори запитань і відповідей, зустрічі за "круглим столом", вечори обміну думками, брейн-ринги, бесіди, уроки здоров'я при безпосередній участі спеціалістів психологів, наркологів, правоохоронних органів.

  При проведенні просвітницьких заходів працівникам психологічної служби закладів освіти необхідно використовувати статистичні дані медицини, звернути увагу кожного учня на своє здоров'я, на його збереження, цінність і чинники, які руйнують повноцінне життя молоді. На засадах формування позитивного ставлення до здорового способу життя складається негативне ставлення до алкоголю, тютюну, наркотичних речовин, обачливість до венеричних захворювань. Від того, наскільки успішно вдається сформувати і закріпити у свідомості навички здорового способу життя в молодому віці, залежить в подальшому вся діяльність людини.
            Роботу щодо формування у дітей та молоді навичок здорового способу життя, негативного ставлення до вживання наркотичних речовин в навчальному закладі рекомендується організувати роботу за такими напрямами:

1. Превентивна освіта. Мета полягає в тому, щоб кожна людина, ще не спробувавши жодної психотропної речовини, мала об'єктивні відомості про те, що це таке, які причини і наслідки вживання цих речовин.

2. Психокорекційна робота з підлітками "групи ризику". Працівникам психологічної служби необхідно проводити роботу з учнями, спрямовану на корекцію їх особистості

З метою популяризації і пропаганди здорового способу життя, запобігання негативним проявам серед дітей та молоді в закладах освіти рекомендовано впроваджувати:

▪ Комплексну програму формування навичок здорового способу життя серед дітей та підлітків в навчальних закладах (за проектом “Діалог”);

▪ Всеукраїнську програму Міністерства освіти і науки України ПРООН/ЮНЕЙДС “Сприяння просвітницькій роботі “рівний-рівному” серед молоді України щодо здорового способу життя”;

▪ Превентивний проект "Шкільна програма з профілактики вживання тютюну, алкоголю і наркотиків"

В ході реалізації вищеназваних програм в ПТНЗ рекомендовано проводити:

▪ захист учнівських проектів на теми: «Захисти свою позицію», «Орієнтація на мотивацію ведення здорового способу життя», «Особистісно орієнтована модель формування в учнівської молоді навичок здорового способу життя», «Який спосіб життя – таке й здоров'я»;

▪ анкетування, опитування учнів на теми: «Що ти знаєш про наркоманію?», «Наркотики: міфи і реальність», «Наркоманія та особистість», «Здоров′я чи наркотики»;
▪ виховні години, години спілкування для учнів «Життя людини – найвища цінність», «Бережи здоров′я змолоду», «Правда про наркотики»;
▪ лекції, бесіди з учнями на теми: «Наркоманія: причини, наслідки, відповідальність», «Відповідальність неповнолітніх перед законом», «Я і наркотики», «Тверезість - норма життя», «Алкоголь і здоров'я», «Охорона громадського порядку - обов'язок кожного. Законодавство про боротьбу з пияцтвом та наркоманією», «Від пияцтва до злочину - один крок», «Шкідливий вплив наркотиків на здоровий організм підлітка»;
▪ диспути, дискусії для учнів «Палити не модно», «Кинь цигарку!», «Звички і спосіб життя людини»;
▪ тренінги для учнів щодо формування навичок здорового способу життя;
▪ рольові ігри для учнів «Моя поведінка, коли на мене чинять тиск», «Бути здоровим-це модно!», «Турбуймось про здоров'я»;
▪ зустрічі учнів з медичними працівниками щодо профілактики наркоманії; з дільничими інспекторами щодо відповідальності за участь в незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів;

▪ засідання за круглим столом для учнів та їх батьків з проблем: «Наркоманія – крок у безодню», «Наркоманія – ворог майбутніх поколінь»;
▪  фестивалі художньої творчості, конкурси творчих робіт «Я обираю життя», «Молодь обирає здоровий спосіб життя»;
▪  конкурси малюнків, плакатів, листівок, буклетів з відповідної тематики;
▪ перегляди відео та кінофільмів.
           Виховання вольових якостей характеру, просвітництво, знання правових засад охорони здоров'я, правильне ставлення до життєвих цінностей, формування інтересу до творчої, пізнавальної діяльності, створення умов для соціального та професійного самовизначення, профілактичні заходи - все це допомагає учнівській молоді формувати потребу в здоровому способі життя.
 

Список рекомендованої літератури

  1. Максимова Н.Ю., Толстоухова С.В. Соціально-психологічний аспект профілактики адитивної поведінки підлітків та молоді. – К., 2000. – 200с.
  2. Оржеховська В.М. Педагогічна профілактика девіантної поведінки неповнолітніх: Орієнтовна програма для системи післядипломної педагогічної освіти. – К., 2007. – 64 с.
  3. Оржеховська В.М., Пилипенко О.І. Превентивна педагогіка. Навч.посібник. – Черкаси, 2007. – 226 с.
  4. Салєй К. Навчіть дитину казати «ні» // Хрещатик. — 2003.- 24 жовт. (№ 158). — С.4.
  5. Трифонова О. Мертві душі — наркомани // Столиця. — 2003.- 14-20 лют. (№ 7). — С.23.
  6. Формування навичок здорового способу життя у дітей і підлітків (за проектом “Діалог): Навч.-метод. посіб. / О.В.Вінда, О.П.Коструб, І.Г.Сомова, Н.О.Березіна, М.М.Галябарник, С.В.Кириленко. – 3-тє вид., переробл. І доп. – К.: Вістка, 2006. – 304 с.
  7. Шишова І. Інноваційні технології профілактики наркоманії серед учнів з особливими потребами // Дефектологія. - 2002. - №4. - С. 26-29.
  8. Шишова І. Профілактика вживання підлітками наркотичних речовин засобами оптимізації їхньої життєдіяльності // Імідж сучасного педагога. – 2003.- № 9(38). - С. 63-64.
  9. Шишова І. Профілактика наркоманії серед учнів спеціальної школи // Дефектологія. – 2000. - №2. - С. 39-42.
  10. Шишова І. Створення позитивної загальношкільної атмосфери як важливий фактор протидії наркоманії // Рідна школа. - № 7. – 2003. – С. 15-17.
  11. Як розпізнати наркомана // Безпека життєдіяльності. — 2003.- № 11. — С.32-34.
  12. План заходів МОЗ України щодо виконання розпорядження кабінету міністрів України від 22.11.2010 №2140-р "Про затвердження плану заходів щодо виконання  Концепції реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2011-2015 роки"  
  13.  Державна  програма   "Репродуктивне   здоров'я нації" на період до 2015 року від 27 грудня 2006р.№ 1849.
  14. Проект стратегії державної політики щодо наркотиків на період до 2020року, схвалений розпорядженням кабінету Міністрів України від 28.08.2013р.
  15. Комплексна программа формування навичок здорового способу життя серед дітей та підлітків від 22.02.2006р. №123
  16.  Программа "Сприяння просвітницькій роботі "Рівний - рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя" від 26.10.2001 № 707
Переглядів: 299 | Додав: Адмін | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Календар
«  Грудень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Пошук
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

by BaRT